De nieuwste personeelswervingscampagne voor Domino’s is gebaseerd op het concept #PIZZAANDEBAK. TikTok is hét centrale communicatiemiddel om nieuw personeel te werven. Het doel achter de campagne is om jongeren te bereiken daar waar zij zijn.
Ooit was Domino’s de allereerste pizzabezorger van Nederland. Inmiddels ziet de wereld er heel anders uit, en is er veel concurrentie op deze arbeidsmarkt. Wij bedachten een wervingscampagne en spraken de doelgroep écht aan. Met resultaat!Ooit was Domino’s de allereerste pizzabezorger van Nederland. Inmiddels ziet de wereld er heel anders uit, en is er veel concurrentie op deze arbeidsmarkt. Wij bedachten een wervingscampagne en spraken de doelgroep écht aan. Met resultaat!
De populariteit van TikTok neemt dagelijks toe, daarom nemen we bij deze campagne TikTok als uitgangspunt en pushen we de content op TikTok en Instagram. Echte en authentieke anders wordt het reclame en dat slaat niet aan.
Omdat we deze campagne ook offline doortrekken, was een sterk campagne concept belangrijk. We stelden #PIZZAAANDEBAK centraal, en daaromheen verschillende hashtags van medewerkers zoals; #pizzaltijdonderweg, #pizzalleenmaarlol en #pizzallemaalvrienden. Hiermee creëerden we een herkenbare boodschap. Niet alleen geschikt voor social, maar ook voor alle offline middelen. Op straat én in de winkels.
Dat ons concept en de content een succes is, leiden we af uit de resultaten. Met ruim 2 miljoen views op Instagram, 500.000 views op Snapchat en zelfs ruim 5 miljoen views op TikTok is dit de grootste wervingscampagne van Domino’s tot dusver. Dat TikTok bewezen effectief is met deze content zien we terug aan de CPM, welke slechts €1,60 is. Gecombineerd met een CTR van ruim 2,5%, hebben we samen met Domino’s een súper succesvolle wervingscampagne neergezet!
‘TikTok is onwijs populair bij GenZ. We zien duidelijk dat je op TikTok vooral kunt scoren met creativiteit en humor. De content die er gedeeld wordt is niet te vergelijken met de content die je vindt op een ander platform. Als merk kun je hier op inspelen, mits je jezelf natuurlijk goed aanpast aan de doelgroep. En dat hebben we gedaan.’​​​​​​​
In samenwerking met Monkeys and Bananas.

You may also like

Back to Top